Godis.

Jag sitter och läser aftonbladet och nu kom jag till denna artikel:

"Det finns ingen siffra på hur många som är drabbade i Sverige. Många vet inte ens om att de är sockerberoende.
 Symptomen är depression, näringsbrist, viktuppgång, trötthet och blodsockersvängningar."

"Hon har alltid varit en godisgris. Men från barndomens längtan efter lördagsgodiset har sötsuget utvecklats till ett beroende. Jag är så ofattbart trött på godis, ändå fortsätter jag att äta.
- Jag hade ett år när jag höll upp. Men så förlorade jag kontrollen igen. Jag försöker börja om varje dag, och varje dag slutar med en godispåse och ett misslyckande."

Jag känner mig träffad av denna artikel. .

image107

Kommentarer
Avsändare: Louise

Haha, du då är vi två. stod även att sockerberoende kan jämföras med heroinberoende , alx , vart fan ska vi sluta :D nu har vi fler saker att ta upp på våran affärsmöta, måste ske inom kort :P

2007-08-13 @ 12:47:18
Avsändare: Elin

Haha oj.. jag vill inte känna mig träffad, men det gör jag visst :S

2007-08-13 @ 13:33:21
URL: http://elpejlin.blogg.se
Avsändare: Alx

Jadu Louise. Jag ser oss om några år,sitter på ett behandlingshem med massa drogmissbrukare.. Våran affärs idé lär slå igenom så att vi har råd med privat
proffisionell hjälp !!

2007-08-13 @ 13:46:20

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0