Slappar morgon.

Idag har jag unnat mig en riktig slappar morgon. Först sov jag till halv elva vilket var väldigt skönt. Efter att bara slappat i sängen en stund så tog jag täcket och gick till soffan och kröp ner där istället, de är så mysigt. Jag kollade på adventskalendern som förövrigt är rätt bra i år.

Efter denna lugna förmiddag var de dags att rycka upp sig, jag duschade och fixade till mig lite. Jag skrev ihop ett personligtberv till en jobbansökan och åkte in till Tierp och postade denna ansökan. Jag var även in på min gamla praktikplats och hörde om min f.d handledare nu vill ställa upp som referens i min ansökan till skolan i Uppsala. Snäll som hon är så ville hon självklart de, Tack ! Innan jag begav mig hem handlade jag även lite så ikväll skall jag laga mat tills alla kommer hem från en tuff dag på jobbet tänkte jag.

Och nu sitter jag här i väntan på att pepparkaksdegen ska ha legat framme tillräckligt länge. 4-5 timmar skulle den ligga framme, föör länge enligt mig! Men strax så är den redo för utbakning, ska försöka göra ett hus tänkte jag..

image275
Mitt pepparkakshus förra året.
Dock var de byggsats .. tss.

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0