Traditioner.

En tradition betyder väldigt mycket på alla sätt och vis har jag kommit på. Idag var det den traditionella grötfesten hos grannarna Tunells. Så länge jag kan minnas har hela byn samlats där, sista söndagen innan julafton och ätit gröt, julgodis, druckit glögg och umgåtts. Det är en av de mysigaste traditionerna enligt mig.. Dock blev det ändringar i år, de fick bli lördagen innan julafton. Men de var lika mysigt för de och i år var vi ca 30 st där och då kom de folk från både Afrika, Rumänien och olika ställen i Sverige. Men ändå var de bara "by-folk" + lite släkt .. En klassiker är att vi kör charader under kvällen och de bli alltid galet och kul. Och vi barn är nästan som Alla barnen i Bullerbyn, vi har växt upp tillsammans och haft mycket lek och bus för oss.. Mysigt på nå vis.

image298
Jag gillar grötfest..

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0