Julmys.

Idag har jag varit i skolan, haft min sista butiksarbeteslektion och nästsista organisation. Känns skumt! De positiva är att vi får saker och fika.. Fick reda på två tentaresultat idag också, i butik fick jag VG 111,5/118. Hade velat ha liite bättre på den bara för att.. I organisation fick jag 48/50, VG även där alltså. Känns skönt att de blev VG i alla fall : )

Åkte hem idag efter skolan för att hämta kläder, flyttpacka och julpyssla. Lite stressigt att hinna allt på en gång men de gick. Började med att packa de meta jag ska flytta in nu till helgen, sedan blev de julmys. Slog på julmusik och julpyntade, eftersom jag bara kommer hem 1 dag till innan julafton : ( Bytte gardiner i tv-rummet och tog fram tomtar(blandannat en som vi haft så länge jag minns, lika stor tradition som granen) och lill-granen. Den stora ska in till Uppsala. Sen satte jag mig på golvet, fortfarande med julmusik, och slog in julklappar. De är bland de mysigaste som finns. Dock känns de som jag köpt så lite klappar iår, fast jag lagt ut lika mycket pengar som förra. Dock köpte jag alla i Ullared då så de har väl sin förklaring.. Så nu ligger klapparna så fint under granen och väntar på den stora dagen.. Jag älskar julen !!

Sen hade mamma gjort en äppelpaj som jag avslutade de hela med. De är så mysigt att vara hemma på nå vis. Inget buller från bilar, inga ambulanser som hörs stup i kvarten, och ingen grannes aggresiva fotsteg. Kanske dumt att tänka så nu när jag ska flytta, men jag ser de som att jag får två hem för mina lediga helger kommer spenderas hemma hos mamma och pappa : )



Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0