FID3 = Snyltare ?

Jag är nu ännu mer övertygad om att detta år kommer bli otroligt kul. Igår fick vi 3 "uppgifter" innan vi gick hem.

1.Ta med 30kr.
2. Boka inte in något på lunchen och ta inte med lunch.
3. Förbered ett föredrag om vilket djur du är mest likt.

Så imorse när vi kom fick vi lägga våra 30kr i ett kuvert sedan kom uppgiften. " Klockan 12.30 ska vi äta lunch här. Ni lär alltså fixa lunch + gärna bordsdekorationer och efterrätt. Ni har era 900kr MEN, målet är att ni inte ska röra dom.. "  Okeij tänkte vi, vart börjar vi.. ?  Efter lite snabbt idé snack delade vi på oss och jag plus några tjejor drog ner på stan för att fjäska till oss saker. Några åkte ut till Danmark där en tjej jobbar, medans endel jobbade på underhållningen och mer mat. Det blev lite kaos stundvis och kämpigt, vi ville ju trots allt inte röra dedär 900kr, vi ville visa våran kämpar sida.

Det vi fick ihop var :
- Ljus, ljusfat, servetter, rosor från DUKA.
- Massa blommor av blomster affären i St:per gallerian.
- Sallad, dressing, saft, chokladmousse, 6 l mjölk från Helenas jobb.
- Nybakt bröd från någon mack, OKQ8 tror jag.
- Tonfisk, skinka, ost, fetaost, oliver, räkor från pizzerian på andra sidan vägen av skolan.

Kämpade vi inte rätt bra ? Blev riktigt gott och underhålnningen som klassens 6 killar höll i var oslagbar. Samuel spelade gitarr och sjöng solo vilket även Patrik och Anders gjorde. De sjöng, "känn en doft av kärleken" (med en väldans inlevelse), " I en rosa helikopter " och så körde vi fågeldansen. Riktigt kul och mysigt blev de ! Jag gillar klassen riktigt bra än så länge, riktigt snyltar klass är vi, FID3.

Vi berättade om oss och djuren också, jag sa att jag va lik en myra.. Lite fyndigt tyckte jag själv. Och Louise, nästa gång äre du som pluggar. Jag ska motivera dig efter min lektion som innehåller motivation! Plus att jag ska försöka hålla bloggen igång även om läxor, tentor och sånt skit kommer ta endel av min tid framöver..

 
Två mycket dåliga bilder från idag..

Kommentarer
Avsändare: Elin

Gu va roligt ni verkar ha då...=) Ja har just käkat åh ska snart smälla i mig lite kladdkaka... de du...hihiii här ska de firas efter att man vart hos tandläkaren. Nada håll....weiii...bara lite tandsten men de kirra han bort...han babbla på åh ställde frågor som ja då självklart inte kunde svara på då han hade hela sin näve i min käft typ hahaa

2008-02-12 @ 19:51:33
URL: http://elinhellstrom.blogg.se
Avsändare: Therese

Det låter ju skitkul! Är det den där KY-utbildningen?

2008-02-13 @ 16:58:32
URL: http://kregert.webblogg.se
Avsändare: Therese

Trivs du bra då? Jag är kvar på högbergs=/ dockinte långt kvar nu iaf! Hur lång är din utbildning då?

2008-02-13 @ 18:54:28
URL: http://kregert.webblogg.se
Avsändare: Louise

tack alx känns bra :P

2008-02-13 @ 22:03:07

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0