Min Lilla Magda.

Igår när jag var med Sara till stan besökte vi även våran gamla skola. Linnéskolan. Kändes riktigt konstigt att vara där igen och att se alla lärare. Men de var allt lite kul också..

Köpte sedan en hel del skolgrejor och även en polotröja, även om jag igentligen inte skulle köpa nå kläder. Men den kostade ju bara 29:- så ingen störra fara enligt mig. När jag kom hem hade jag fått schemat för de två första veckorna i skolan, ska tydligen börja med kurserna marknadsföring, butiksarbete och försäljningsteknik.

Det som känns tungt är att jag igår natt drömde en dröm om skolan. Alla andra i klassen var jätte äckliga på nå vis och helt isolerade i sig själva ungefär. Så där satt jag alldeless själv och äcklades av deras hår. Galet hur man drömmer ibland.

På kvällen igår åkte jag till Erik och kollade på tusenbröder och så. När jag kom hem igen och skulle sova hittade jag min lilla Magda (dvärghamstern) död. Att de ska vara så jobbigt när ens djur dör, även om jag visste att hon förmodligen skulle göra de snart pga hennes böld. Det var iallafall ingen vacker syn i buren men jag hoppas hon inte plågades utan bara somnade. Så de tog ett tag innan jag kunde somna, låg och tänkte på min lilla bebis.

Och idag vaknade jag med huvudvärk och ont i kroppen, hatar dagar som denna. Men ska nog träna lite, de är alltid bra när man har mycket i skallen..

image435image436

Just nu känns allt bara som en klump i magen..


Kommentarer
Avsändare: Eliin

nämen jaha...tråkigt...fast var nog bäst för henne trotts allt.

2008-02-07 @ 11:07:33
URL: http://elinhellstrom.blogg.se
Avsändare: Anonym

Vad ska du utbilda dig till? låter som nån slags försäljare? inom vad i så fall? =) ha det fint

2008-02-07 @ 17:31:08
Avsändare: Alexandra

försäljning inom detaljhandel heter själva utbildningen. typ butiksarbete eller egen företagare.

2008-02-07 @ 17:50:26
Avsändare: Elin

haha ja jag vet,, det är nåt med mobiler o min sömn! åå , vila i frid lilla magda. hoppas du blir bättre i öronen & halsen!

2008-02-07 @ 18:54:28
URL: http://elpejlin.blogg.se
Avsändare: Louise

Vila i frid magda ... hon har det nog bättre där uppe i blå, myser i molnen .

2008-02-07 @ 21:28:12
Avsändare: Sara

Jag sörjer med dig!

2008-02-07 @ 22:51:06

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0