Socker Maja.

Imorse bestämde jag mig för att inte äta en enda godis idag, tror ni jag har lyckats ? Nej. Jag har verkligen försökt låta bli men när jag låg i soffan och kände hur dålig humör jag började bli på så tog jag en chokladbit och då blev kroppen minsann nöjd. Men inte Alx. Mamma gav mig dock tipset nu att dra ner på kolhydrater, köra lite efter gi-metoden. Hon gör nämligen de och hennes sockerbehov hade försvunnit nu, låter ju väldigt bra.  

Detta är Gi-metodens syn på mig :

Socker Maja
Du vill absolut ha ett specifikt livsmedel och känner dig bättre till mods när du ätit detta livsmedel. Du är sockerberoende. Du skulle kunna gå flera kilometer mitt i natten bara för att få detta specifika livsmedel. Du känner ett stort välbehag medan du äter t ex kolapåsen och ett stort obehag när du ätit upp den.

Så kanske jag ska försöka vara lite duktig som min mamma och se om de funkar ?


Kommentarer
Avsändare: Martina

ta inte bort kolhydraterna, då kommer inte träningen ge nå resultat plus att kroppen kommer att börja förbränna muskler istället för fett.. Inte bra! Däremot ska du akta dig för snabba kolhydrater, tex sånna som finns i bananer eller i kakor.. :) Långsamma kolhydrater i balans med protein och fett is the shit ;P

2008-01-30 @ 15:57:46

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0