Blåmärken&skrapsår

Helgen har varit allt annat än lugn och just nu är jag trött och sliten. Fredagen som spenderades hemma hos Robin och Emeli var riktigt kul. Vi åt mat, spelade spel och sjöng singstar.

Lördagen startade hos Mörner som äntligen hade sin inflyttningsfest. Även där blev de spel och singstar + en hel del drickande. Vid halv tolv åkte vi vidare till hemtrakterna och Oscarssons som hade fixat en stor fest. Extremt mycket folk, träffade på alla möjliga personer där. Hela den kvällen känns mest galen och jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna sammanfatta den. Bara galen liksom! Klockan halv 5 inatt tog jag, Johannes och bror oss den korta promenaden hem och jag somnade snabbt! Dock vaknade jag klockan 10 imorse med ett huvud som vägde ton och trötthet som värkte i kroppen, men kunde inte sova längre.

Den enda händelsen jag lär ta upp är min och systers lilla olycka. Vi pratade om hur Mörner steker pannkakor och kastar upp dem i luften. Jag skulle visa att hans stekpanna dock var lite trasig och Elin skulle då visa att pannkakan lär ju ta i fläkten om han ska slänga med den stekpannan. Bara de att hon slog till fläkten och fläktgallret smällde rätt ner på spisen. Jag låg på golvet och vi skrattade så vi grät.. Tur att Tobbe lagade de hela iallafall..

Kroppen har även tagit lite skada efter denna helg då ena knät har en stort blåmärke som gör ontontont ( plus att jag verkligen aldrig får blåmärken, förutom nu då ). De andra knät råkade jag slå i Mörners säng så de har lite skrapsår och ömmar de med. Bra jobbat !

Nu ska jag göra rabarber paj åt mig själv, ensam med ett mysigt kvällsfika.

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0