PDOL i helhet.

Onsdagen bestog mesta dels utav bilresa så jag börjar på TORSDAG:
Solen sken in i våran lilla stuga i Jävre på morgonen och de var en riktig rivstart på PDOL, solsken! Efter en frukost ute på altanen gick vi ner till havet och slog oss ner på en brygga och stekte. Pojkarna åkte sedan iväg in till Pite vid 2tiden, jag och Emeli passade då på att korka upp i solen. En iskall cider i solen är härliga tider gott folk !! Pojkarna kom tillbaka, vi dushade, spelade kubb och drack drinkar i våra buckets. En taxi kom och hämtade upp oss och vi åkte till Pite med  "den bästa taxi-chaffisen" . Inne i Piteå mötte herr kompis vakt "jag gör bara mitt jobb" upp oss och hällde ut våran dryck. Jag tror vakten blev mer ledsen än vad jag blev! Vi gick iallafall vidare till Gabriel som bor grannde med PDOL och sedan in på området där de nog inte hände något speciellt..



FREDAG: Vaknade även denna dag av solsken, wonderful!! Ner till bryggan för att sola lite sedan in vidare in till Piteå för att kolla in festival områder i dagsljuset och även shoppa lite. Problemet med att vi åkte in till Piteå på dagen var att vi kom hem ganska sent så de blev en effektiv förfest eftersom taxin var beställd till klockan 19.30. Vissa av oss kände press (inga namn nämda) och började shotta. Det blev lite väl många shottar och i slutet dög inte sugröret som fanns till drinken i hinken utan en av dessa shot-personer rent ut sagt hinkade i sig. Partyhattar var på och stämmningen på topp när våran taxi-chaffis kom. Den nya taxi-chaffisen var grym och taxi-chaffisen från Torsdagen var som en droppe i havet, vi hade hittat våran bästa taxi-caffis, ANTON! Vi fick tilloch med ta kort på oss med Anton, länge leve Anton!! När vi hoppade ur taxin stog självklart samma vakt där också och han var lika ledsen denna gång, så jag fick ta ett kort på honom. Vi gick sedan till en park och de är väl kanske nu iallafall dessa shot-människor går in i dimman, de badade fötterna i en damm med skor på, ena personen upptäckte att de var flipp-flopp på fötterna och inte de skorna som var tänkt, ett träd blev slickat och tydligen gjorde dessa personer mycket mer skumma saker. Vi såg Amanda Jenssen och jag och Emeli hamnade längst fram då de var hallelujah så vi stog där med tårar i ögonen och sjöng med, ett ögonblick utöver de vanliga. Shot-människorna tappade bort sig lite och vet inte riktigt vad som hände sen, men mat tröcks  samtidigt som de rann efter armarna, en langos hamnade upp och ner och de gick som de gick helt enkelt.



LÖRDAG: SolSolSol, vi hade helt klart tur med vädret !! Bryggan var en självklarhet även idag, steek! Medans killarna låg och slappade bakade vi tjejer en tårta eftersom Lördag = fira Emeli´s 20-års dag(som igentligen var på söndagen). Vi åt tårta och firade lite. Och helt plötsligt var de dags att korka upp igen, de som slurpat i sig shots kvällen innan kände också att de ju är bra om de inte blir så effektivt. Men minttun lockade och helt plötsligt var de igång igen, de var ju trots allt Emelis födelsedags firande. Vi tog för första gången bussen in och gick hem till Gabriel där jag inte riktigt vet vad vi gjorde igentligen, jag åt iallafall upp hans paprika och sallad.. Sedan blev de Magnus Uggla och de var en kanon konsert! Bäst va när han spelade Trubaduren !! Och sen, jaa.. vi gick mest runt och bara va, kollade liite på Afasi & Filthy och tröck in lite mer mat sådär.. Vi blev sedan väckta klockan 4 på natten av att våran "kompis" från bussresan in tidigare samma kväll stog och knackade och ropade att han ville ha tårta. Han lär varit sugen på tårta!! Men vi hörde ju ingenting och sov vidare..



Sammanfattning: Jag har haft underbart sjukt kul !! Kan starkt rekomendera Pite Dansar Och Ler! Dock är jag orolig över min hälsa då jag drömmer om alkolister nu.. Men jag vill tacka er som deltog i Pite, hade inte varit samma sak utan er : )


Kommentarer
Avsändare: elin

Heej Alx! :) Hur är läget? Du, jag undrar om du har tid att toppa & tunna ut håret på mig innan tisdag nästa vecka? Vore verkligen behövligt & jätte snällt! Har letat efter en hårfrisör som har tid, men det finns ingen :/ Hör av dig så fort som möjligt!

2008-07-29 @ 09:49:49
URL: http://elpejlin.blogg.se/
Avsändare: Miche

Tjoo! verkar som att ni har haft en kanon tripp i Pite =) Uggla o Afasi & Filthy e grejer det så e faktikst lite avis =)

se min blogg plus facebook för info om min tripp till KOS btw =)

2008-07-29 @ 11:55:01
URL: http://micheiuppsala.blogg.se/
Avsändare: Therese

Oh my, va din kompis är lik louise andersson på vissa foton! :p

2008-07-30 @ 19:11:09
URL: http://entersten.blogspot.com

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0