EM, en överdrift?

På något vis tycker jag EM har blivit lite överdrivet och jobbigt. Jag är inte de minsta intresserad av fotboll dock så självklart kan de vara lite därför. Men när man känner att de nästan är skönt att Sverige förlorade så de blir lite lungt och normalt så är de fel. För i vanliga fall tycker jag de är jätte kul om de går bra för Sverige, även om jag inte kollar. Men självklart blir man glad när de går bra för landslaget.

Men nej, nu kunde jag inte känna den glädjen efter att så fort man ser en tidning handlar de om fotboll, på hela eftermiddagarna och kvällarna sänds fotboll, på radio pratar de bara fotboll, de enda folk tänker på är fotboll. De är som att frasen " Hej, hur mår du?" byts ut till "Hej, såg du matchen?".  En sak om tidningarna skrev om väsentliga saker, men att skriva om vem de svenska folket helst vill åka på semester med från landslaget hör väl ändå inte till EM ? Minska ner på hysterin är min åsikt!

Må gott..

Kommentarer
Avsändare: Eliin

Instämmer helt...

2008-06-19 @ 17:07:25
URL: http://elinhellstrom.blogg.se/

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0