Mer kattbebisar

Får ungefär ett år sedan kom det en liten kissekatt till oss som var väldigt skygg, lite vild katt. Den flyttade in i en av ladorna på gården och vi började ge den mat. Hur söt katt som helst och den har blivit lite tamare, men vi får inte gå fram till den. Men ibland kommer den och sätter sig på bordet utankör köksfönstret och bara tittar in på oss, gulligt! Vi har kallat honom för lillmisse, för vi var säkra på att de var en han.

Men för cirka en vecka sedan såg pappa honom komma med en kattunge, alltså var han en hon och hon hade fått kattungar. Men vi har inte vetat vart hon gömt dom och inte de lättaste att följa efter henne eftersom hon är skygg. Men igår kom de små liven ut och lekte på våran gård. Tre stycken små röda tussar. Mamma älskar röda katter och är nu helt såld, även jag. Dock är de väldigt rädda eftersom deras mamma är de men nu jobbar mamma på att de ska våga komma fram till henne. Förhoppningsvis kan vi sedan ta hand om dom och vänja dom med människor när de är redo att lämna mamman. Mamma ringde mig just för då hade hon lyckats tagit kort som dom skickat till mig.. Och ja, jag är kär! Två katter hos Johannes kanske ?



Kommentarer
Avsändare: Systeryster

åh ja tror ja smälter bort...dom är sååå söta ju =)

2008-06-11 @ 00:02:14
URL: http://elinhellstrom.blogg.se/
Avsändare: Alxandra

Jag vet.. vill ju bara gosa med dom! Men tur att vi har dina små tussar att gosa med snart!

2008-06-11 @ 07:57:29

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0