Midsommardagen.

Klockan 13 åkte jag ut till syster så vi skulle hinna med allt innan de andra kom. Vi gosade med kattungarna, fixade oss, förberedde maten och så.. Vi hann väl ungefär precis klart tills Danne och Johannes trillade in närmare 16 och sedan kom de bara fler. Till slut var vi 16 personer där som grillade, spelade spel, sjöng sing star och levde livet..

Tiden går fort när man har roligt och helt plötsligt var de dags att ta bussen från Torslunda in till bussen som skulle ta oss mot Lövsta. På vägen ut till bussen greppade jag en ask med små toarengörings stavar vilket jag senare tyckte var pinsamt när vakterna skulle kolla min väska i Lövsta. Bussresan följde traditionen med lite sång och glada miner. Jag och Emeli smidde lite planer inför Pite och tränade hela kvällen inför Pite-resan. En del av träningen var våra besök i skogen bland liljekonvaljerna.. Smakade på granskott vilket kan vara bra när man ska överleva i norrland. Jag och syster har nu också fått över Håkans flickvän på våran sida så nu ska hon se till att han bjuder oss på den där 3-rätters middagen han lovade oss vid nyår. Jag tror hon kommer lyckas! Och av grabbarnas snack blev jag inspirerad av en afärsidé som ska göra mig rik. " får du soppatorsk, sms:a ordet "tanka" till 71200 och din tank blir full". Ska bara komma på hur jag får bensinen till tanken : )

Inne på själva dansen var de roligt.. Vi gjorde väl igentligen inget speciellt, men de var roligt ändå. Bussresan hem brukar vara kvällens utmaning men jag klarade den faktiskt galant genom att somna, ska komma ihåg den till nästa år. Och förutom att jag är väldigt trött och har ont i ena foten efter att ha trampat på mig själv med klacken så mår jag helt ok idag.. Och nu är de 1 månad och 2 dagar tills de är Pite dansar och ler, lovely!






(sista två bilderna är från äventyret vid liljekonvaljerna)

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0