Nålspruta.

Ursh och fy!, nu har jag varit och tagit vaccination mot influensan. Eftersom jag ska jobba julextra och absolut inte får ligga i influensa så har chefen betalt en spruta åt oss alla. Problemet har varit min sprutskräck. Jag tvekede först om jag skulle ta den men bestämde mig sedan att de faktiskt är bäst då jag ska jobba bland massa folk. Så jag ringde mamma och pappa så de fick komma in till stan och gå å ta spruta med mig. Jag kan lova att jag var rädd när vi väntade på våran tur, satt och småskakade. Väl inne blev de jobbigare men när jag berättade om min skräck och att jag brukar svimma de flesta gångerna så la de mig fort på en säng och tröck in nålsprutan(som jag sa när jag var liten).. Sen fick jag ligga där tills mamms och papps var klara.. Så jag svimmade inte som tur va : ) Och nu känns de så skönt att de är gjort! Ingen mer spruta på läääänge tack!! De enda roliga är mittplåster, fick två plåster som korsar varandra. Nivet som alla har i barnfilmer : )

Vi var sedan och kikade i lägenheten så mamma och pappa fick se den innan vi åkte vidare till Ikea och köpte en TV-bänk på fyndhörnan. 150 rikstaler billigare pga en osynlig liten repa, kap! : )

På återseende..

Kommentarer
Avsändare: Anders

Jag är inget direkt fan av sprutor och nålar heller. Det är två händelser som har satt sina spår. När jag var yngre så svällde en körtel i halsen upp och jag var tvungen att ta prov. Detta gjordes genom att en FET nål trycktes in i halsen på mig och sedan vred de runt den ett bra tag för att riktigt lägga grunden till en livslång sprutskräck! ;) Den andra händelsen som satt sina spår, var när jag skulle ta blodprov och de lyckades missa blodådern FÖR många gånger. Jag blev sjukt illamående och kallsvettig. Sköterskan skrattade nervöst och sade något i stil med "Nähä...inte den här gången heller..ha-ha-ha" Jag tyckte inte att det var så kul. De borde erbjuda en att göra det själv. Känns tryggare :)

2008-11-07 @ 19:21:29
Avsändare: Alexandra

Oj, jag förstår dig verkligen! Sprutor är skit!!

2008-11-07 @ 21:45:55

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0