Städtant

Nu är de en vecka kvar tills Syster och Tobbe flyttar ifrån Torslunda gård. Och de är väl blandade känslor, fint hus och tomt, men för tidskrävande.. Idag var de iallafall dags att tömma huset och städa totalt. Så jag har torkat tak och väggar. Något jag aldrig har gjort förut och tycker var väääligt onödigt. Jag menar, dom kommer ju inte säga "Åh va fint de förra ägarna putsat väggarna". Menmen, de skulle tydligen göras. Så nu är jag hög på citek. Och jag fick trots allt en pizza.

När jag kom hem till den kära byn, svänger in på våran lilla väg ( som ändå är asfalterad) så ser jag lite längre fram en bil i diket och en traktor tvärs över vägen. Yess, där kommer inte jag förbi så de var bara att börja backa ut i korsningen igen. För er som vet vart jag bor, så vet ni också hur dum den korsningen är och kanske förstår vad jag tyckte om att backa ut i den. Men, jag tog mig in på riktiga byvägen (grusvägen) tillslut och kom hem. Såg då att de var grannens bil som kört rätt ner i diket och träffade en annan grannes häck. Mamma funderade direkt på om någon skadat sig och jag kom på ett logiskt svar, "De beror på hur hård häcken är". Jag hoppas att häcken var mjuk och ingen kom till skada iaf. Jag gillar mina grannar : )


Nu ska jag in i duschen sen Uppsala - Stockholm - Tiesto - Uppsala. Jag ogillar att komma hem runt 04.00.

Och för er i Uppsala, jag tycker synd om er som missar ett riktigt underbart vinterlandskap. De är så otroligt fint här med all snö! ( ni får nog annan synpunkt om ni frågar grannen i diket däremot)


Kommentarer
Avsändare: Miche

Det är inte bara i Tierp ni har snö! här i Uppsala är det ungefär en decimeter puderSNÖ =) och mer lär det komma =) Ha en skoj kväll i Sthlm!

2008-11-22 @ 15:45:34
URL: http://micheiuppsala.blogg.se/
Avsändare: Alexandra

Jag vill bara påpeka micke, att i tierp är de mer. pch varje liten väg är vit. mycket mer och finare, helt klart!

2008-11-22 @ 18:01:26
URL: http://alxandrah.blogg.se/
Avsändare: Louise

Tror nästan uppsala är ikapp när som helst . snö all over .. :D me like .. men skall docktill tierp imorgon för att checka läget :P kan inte motstå - hörs !

2008-11-22 @ 20:48:14
Avsändare: Alexandra

Uppsala är på gång, men Tierp är snäppet värre i mängd ädå enligt mitt ögonmått. Nu äre tammefan snöstorm!

2008-11-23 @ 16:19:32
Avsändare: Louise

2008-11-23 @ 17:22:59

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0