Lagar och gammal svenska.

Idag var första dagen på Juridik kursen som skall avslutas med en muntlig tenta på Fredag eftermiddag.. Ni kanske kan tänka er tempot på den kursen? De är iallafall väldigt intressant tycker jag.. Men, alla dessa paragrafer gör mig galen, jag förstår dom inte! När jag väl förstår en blir jag däremot överlycklig.. Men huvudsaken de är kul, försöker jag intala mig själv.

Mindre kul är att vi fick med oss 4 laghäften fyllda av paragrafer som vi skall "ögna igenom" tills imorn.. Jag förstår dock inte hur man ögnar igenom paragrafer som man behöver läsa sakta och läsa om typ 3-5 gånger för att förstå. Jag har börjat ge upp nu, de enda som snurrar i mitt huvud är massa gamla svenska ord och paragrafer.. Tror paragrafer är lite mer utav en godnattsaga då missen somnat på mina papper två gånger när jag suttit och läst, tecken på att jag inte ska läsa kanske?

Imorgon är de iallafall löning och csn, gillart !! Och i helgen blir de jobb både Lördag och Söndag dvs OB-tider, gillart de me! Börjar även bli lite nervös inför LiA:n som börjar på Måndag, men blir säkert kul!

Nu ska jag ladda för Sjukhuset & Idol.
Lev väl!

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0