Rånsäkerhet.

Idag har de varit en rolig och intressant dag. Började inte skolan fören 13.00 så sov ut lite, åkte bil in till stan med mamma, var med henne till kilopraktikern, va hem och gosade med missen och gick sedan till skolan. Dagens lektion var rånsäkerhet med Hansi, han utbildar folk inom rånsäkerhet och han var grym enligt min mening. Tycker de han pratade om var väldigt intressant, tex om hur man agerar under ett rån, hur rånaren ser på de hela och allt sånt där.
Tycker helt klart att de är väldigt bra att vi blir utbildade om rånsäkerhet eftersom vi ska jobba på ställen där liknande saker kan hända.

Imorgon blir de praktisk övning. . Jag kommer förmodligen skrika och få panik, typ kasta mig på golvet eller stå me armarna rätt upp i luften :p Haha nejdå, jag får hoppas på att de inte blir så.. Men de kommer säkert bli riktigt läskigt då ev polisen ska vara med på övningen tillochmed. (jag är polisrädd)

Nu ska jag göra något kul, och hoppas på att Johannes pappa har något positivt att berätta ikväll då jag känner att jag behöver få lite mer hopp i de hela ! : )

Trevlig kväll !


Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0