Rånsimulering

Idag blev de en tidigt morgon, började klockan 8 med rånsäkerhet. Gick igenom lite saker i skolan innan vi gick ner mot stan och mer exakt mot MQ. Vägen dit var ganska nervös och tankfull, hur skulle de hela hända? Väl inne på MQ får de 5 som spelar personal ta av sig jackorna och vi andra som är kunder behåller dom på.. Vi får sedan gå runt i butiken och vänta på chocken. Jag var rädd! Jag var också helt säker på att rånarna kommer från ingången så när de kom springande innefrån butiken med sina vapen och skrek "LÄGG ER PÅ GOLVET OCH KOLLA NER I GOLVET" och typ " LÄGG ER PÅ GOLVET ANNARS SKUTER VI SKALLEN AV ER" så kan jag lova att jag kastade mig ner på golvet och kollade rätt ner, eller, jag blundade mest. Dedär med att se särdrag och kännetecken på rånarna liksom försvann så när de passerade mig låg jag extra stilla och vågade absolut inte kolla på skorna. Haha bra insats! Sophia som vågade kolla upp lite (vilket var ganska smart då vi ju visste att de va träning och inget våld skulle ske) fick huvudet nertryckt mot golvet och en kommentar som löd något liknande som " SKA DE VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FATTA, KOLLA NER I GOLVET! ". Roligast va att en av rånarna ropar " JÄVLA OMÖJLIGA MÄNNISKOR" när personalen säger att de inte har nyckel till kassaskåpet. Tss.. De var iallafall väldigt lärorikt och lite häftigt sådär, även om jag var rädd .. : p  Men vi fick sedan veta att de va 1 polis och 2 från Nationella insatsstyrkan som va rånare och jag är ju polisrädd så de var nog därför.. tss..

Jag tycker iallafall att dehär två dagarna varit kul & lärorika! : )  Ikväll blir mys med vin och smask, de är jag värd nu ! Ska förmodligen ta me missekisse till Tierp också, hon ska få lite semester..

Må gott!

Kommentarer
Avsändare: Eliin

guuu va kul de verkar va...

2008-09-12 @ 16:24:44
URL: http://elinhellstrom.blogg.se/

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0