En dag i Stockholm..

Idag var den stora dagen då jag skulle möta Honey ( Elin från Örebro ) i Stockholm. Tog tåget imorse och vi möttes på stationen. Blev en mycket lyckad dag med lite mindre shopping än jag tänkt men ändå ett linne, en tröja , schampo och balsam.  Har fruktansvärt ont i fötterna nu så känner att jag har inte riktig ork att skriva så mycket. De ni ska få se är dock våran eskort. Från slottet till östermalm fick vi lite sällskap. Vi hamnade liksom mitt i tåget med extremt många hästar.. Vet inte om de var jobbigt eller roligt. Men skratta gjorde vi.



När jag kom hem igen haltade jag mig till bilen och körde hemåt med planen "parkare så nära lägenheten som möjlig". De sket sig totalt och de var riktigt nära att jag hämtade mitt pick och pack för att flytta hem till Tierp där man kan få en parkerings plats. De håller på att sopa gatorna och hade stängt av ALLA parkeringar. Till och med den på Ica!! Grattis Uppsala , ni är totalt dumma i huvudet!! Vart tror ni alla bilar som fyller dessa parkeringar i vanliga fall ska ta vägen? IDIOTER!! Som tur va fick jag ställa bilen hos Johannes pappa och fick skjuss hem, så jag slapp gå så långt iaf.

Kommentarer
Avsändare: Storebror

Det var ju Högvakten som red förbi er.

2009-04-24 @ 09:13:31
Avsändare: Allvarligt rädda Anders

Fel storebror! Det är uppenbarligen den beridna finska invasionen! Jag visste att denna dag skulle komma! Jag trodde att de skulle ta färjan över, men detta är 100 gånger läskigare. Osade det möjligtvis vodka när de passerade?? Hörde du möjligtvis någon underlig brytning som lät som ett låtsasspråk??

2009-04-24 @ 22:33:04
Avsändare: Storebror

Det var ju en roligare förklaring, helt klart! :) Dock så är det Livgardets egna Dragoner. I H.M. Konungens egen tjänst :)

2009-04-24 @ 22:48:14
Avsändare: Anders...på landsflykt

Ok, stanna kvar i landet om ni vågar. Uppsala ligger dock farligt nära Stockholm och den stundande bastubadar invasionen! Jag skriver detta inlägg från ett Internetcafé i utkanten av Narvik. Jag har för avsikt att söka mig norrut till nordligaste Norge, i hopp om att finna en fristad. Det svenska folket måste leva vidare! Jag tog med en äldre dam som kallar sig för Ragnhild från Kiruna. Hon kom ut ur den lokala ICA-butiken med 3 påsar fulla av kattmatsburkar som hon köpt till sina 26 katter. Jag förklarade läget för henne och hon insåg snabbt att flykt var det enda alternativet! Vi ska nu göra vårt bästa för att TILLSAMMANS säkerställa moder Sveas överlevnad. Må våra kommande generationer driva den finska ockupantjävulen på flykt! Anders och hans älskarinna Ragnhild.....over and out....

2009-04-25 @ 00:25:45

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0