Påsk helgen

Långfredagen: Fick ett påskägg på jobbet och jag blev väldigt glad. När jag slutade jobba klockan 20.05 så drog jag snabbt på mig andra kläder på jobbet innan jag mötte upp Johannes och Simon utanför. Vi satte oss i bilen mot Tierp. Jag och Simon korkade snabbt upp och väl i Tierp hamnade vi hos Håkan bråkan. Det blev en mycket intensiv och snabb förfest innan vi gick till möbeln för dans. De var helt okeij kul : )
När jag kom hem hittade jag ett påskägg på  mitt rum, eller en påsktupp i porslin fylld med godis. Smasken!! Mamma vet att vi inte vill bli så stora att man inte får påskägg. Hade även fått ett brev från Uppsala att jag ska hämta ut mitt välkomstpaket, vilket jag ska!

Påskafton: Jag vaknar och vill bara somna igen, men de går inte. Pallrar mig upp och vinglar mig fram mot en kran där de finns vatten. Jag blev iaf glad över att se att påskägget och välkomstpaketet inte bara varit en dröm. Hela förmiddagen var rätt kämpig faktiskt, men lagom tills vi skulle åka med Emil och Lina till Sb och fika så kom livet i mig tillbaka. Sen var jag ute mest hela dagen i den underbara värmen. Johannes tvättade sin bil och även min (med hjälp av mig) och bytte till sommardäck. Nu är min pärla blank och fin : ) På kvällen var de påskmiddag med hela familjen och jag åt som bara den. De var fruktansvärt gott! Spenderade sedan kvällen med mamma och pappa medan Johannes åkte iväg och drack öl..

Påskdagen: Sooooool. Jag njöt som bara den genom att vara ute och må bra. Åkte till syrran och åt lite paj och mysbusade med Nova. Jag var inte allt för glad när vi på eftermiddagen satte oss i bilen mot stan igen. Vem vill in till stan när de är så fint väder ? Men ännu en påskmiddag väntade så de var bara att åka in. Och påskmiddagen var både god och trevlig. Dock blev min hals bara ondare och ondare så inatt har jag vaknat flera gånger för den gjort så ont..

Idag: Halsen är sådär, jag är sådär, jag hatar att må sådär. Jag blir aldrig riktigt sjuk utan får något som ligger och gör att jag mår sådär. De är lite frustrerande att alltid känna sig så. Men men.. Idag väntar jobb så de är bara att bita ihop och inte tänka på hur jag mår. Nu ska jag äta påskgodis..


Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0