En tanke..

Jag är imponerad av dagens äldre människor. När de var unga så fanns knappt elektronik och all teknik. Nu när vi lever i ett samhälle som styrs av teknik så tycker jag de är ett under att de klarar av allt. Jag har haft jätte svårt med chipkort, men nu när jag jobbar så kommer många äldre som är bättre än mig på de. Även om de är äldre, har svårt att läsa osv.

Min lilla farmor har jätte svårt med all teknik. Men hon klarar sig trots allt och hon har till och med klarat av en mobiltelefon lite lätt nu. Fast hon inte alls förstår hur de går till.. Söt farmor : )

Jag gillar inte alls att åka stadsbussar. Gillar inte när kortet krånglar och jag känner mig helt enkelt inte bekväm med de hela. Igår när jag åkte på bussen så var de en äldre farbror som gick väldigt dåligt. Ändå så tog han sig på bussen med sin lilla käpp och när han skulle av så hann han knappt resa sig innan bussen skulle åka igen. Men han åkte ändå och fixade så han kom av på rätt hållplats. Likaså en äldre dam med rullator, jag är helt imponerad att de vågar åka med bussarna..

De jag vill få fram är att dagens pensionärer är riktigt häftiga och modiga som klarar sig så pass bra : )

Kommentarer
Avsändare: Elin

näe uscha ja tycker alla äldre pensionärer är äckliga och läskiga tss

2009-02-07 @ 06:19:07
URL: http://elinhellstrom.blogg.se/
Avsändare: Alexandra

ja de är dom också.. men med tanke på hur bra dom klarar sig så är dom coola :P

2009-02-07 @ 11:30:11

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0