Svenska eller internationella namnsdagar?

Jag satt just och läste aftonbladet på nätet och fick syn på en artikel om namnsdagar. De ska ändras nu igen och ärligt talat så förstår jag inte hur de tänker.. Många utav de svenska väldigt vanliga namnen tas bort för att namn från andra länder ska få plats. Men svenska namnsdags kalendern ska väl ändå innehålla svenska namn? Som namnet Emelie, över 20 000 heter de men de har tagits bort, för att göra plats för något annat..

Nu menar jag inte att vi inte ska vägra släppa in andra människor i vårat land. Nejnej! Utan bara att vi ändå bör hålla fast vid våran vanliga kalender. Jag tror att vi svenskar får förståelse över att vi vill ha våra namn kvar så som de alltid har varit. Eller varför inte göra så att de är 3 namn/ dag? Då slipper vi ta bort vanliga svenska namn.. Jag älskar namnsdagar och är väldigt glad att min fortfarande är kvar i alla fall..

Och jag hoppas folk förstår mig rätt nu i detta inlägg : )

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0