Ångestsyndrom?

Jag börjar bli sjukt less på mig själv att jag alltid ska kolla allt en extra gång.. Ett exempel som verkligen gör mig trött är när jag ska någonstans, typ busshållplatsen och har telefonen i jackfickan. Jag har den i jackfickan så de är lätt att kolla att jag har den med mig. Men från lägenheten och busshållplatsen, som är typ 2-3minuters gång, kollar jag kanske minst 5-6 gånger att telefonen ligger i fickan. Och öppnar jag fickan för att kolla att den ligger där, så måste jag kolla när jag stängt fickan också, så att telefonen inte ramlade ur när jag drog upp handen. Och under samma tur lär jag även kolla nycklarna och busskortet som ligger i andra fickor..
Förstår ni hur jobbigt dehär är eftersom de är så med allt.. ?

Idag när jag läste aftonbladet fanns en artikel om just ångestsyndrom/tvångstankar och de var till en tröst att många faktiskt har samma problem, om inte värre..



Undra hur mycket energi som går åt till alla dessa koller ... ?

Kommentarer
Avsändare: Elin

haha ja är exakt likadan just de där med att kolla just när man kollat för att kolla så de inte ramlade ur när man kollade hahaha....rörigt men de är exakt så som du förklarar...=P

2009-01-19 @ 23:39:13
URL: http://elinhellstrom.blogg.se/
Avsändare: Brorsan

Kanske något som går i släkten, kollar alltid så mitt pendelkort ligger i fickan när jag kliver av bussen, tåget och går till bussen från jobbet :P

2009-01-20 @ 20:11:23
Avsändare: Alex

de måste vara något i släkten. haha.. Då är jag inte ensam med min nojja!!

2009-01-20 @ 20:18:05
Avsändare: Sara

Psykologhjälp? ;)

2009-01-21 @ 17:27:17
URL: http://saraagren.blogg.se/
Avsändare: Alexandra

Kan vi boka in hela familjen hos dig sara? ;p

2009-01-21 @ 22:23:15

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0