Hö körning.

På min enda lediga dag har jag nu jobbat och slitit som ett djur. Jag och Johannes har hjälpt syster att köra in hö. Men de är nå viss sommarkänsla att sitta på kärran och lassa alla balar i solskenet. Värre är de när allt ska upp på en sjukt varm höskulle. Men nu är allt inne och kroppen har verkligen fått jobba. Varje bal väger ca 20kilo och vi har kört in strax över 900balar. Jippi!! Känns så skönt i kroppen när man jobbat riktigt hårt ändå!! Bara inte förkylningen blir värre och alla sticksår börjar klia..

Nu på kvällen gratulerar vi Johannes här i Tierp. Han fyller ju år imorgon men jag gav mina paket idag också. Hihi. Men så jääkla irriterande att jag inte han hämta ut paketet med hörlurarna eftersom jag tog de dyrare endast för att dom skulle hinna komma innan hans födelsedag och de andra var beställningsvara. Så lägger dendär jääävla posten paketet på stället som stänger 18 och är stängt hela helgen, istället för stället som har öppet till 21 ALLA dagar. ÅHH!! Jag var flyförbannad !!

Men nu blir de tvn, vi ska äta tårta och se på göta kanal. Sen slocknar vi nog efter denna dag. Och imorgon väntar de riktiga jobbet igen.

Min värld snurrar och guppar sen hökärran...

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0