Tomte-verkstad

När jag tänker tillbaka på denna dag så börjar jag skratta. Herregud vilken kaos. Haha!! För de första åkte jag inte tåg. Jag åkte till stationen, parkerade bilen, ringde pappa i något slags "övertala-mig-att-ta-bilen"syfte, tog bilen till jobbet, sprang in på kvantum och köpte lussekatt, träffade en asnajs gubbe vid kassan (vi stog och drog dåliga skämt och skrattade väldigt mycket), började jobba tidigare, hets jobbat, asgarvade åt killarna som kom med leveranser och sen har kaosen bara rullat på.. Nu är de jul igen mina vänner! Jag har jobbat ute idag, dubbla tröjor och dubbla vantar, men ändå var de sjukt kallt. Sen kom A-L med den perfekta ideén (förmodligen efter att hon såg min illröda näsa) att jag kunde värma glögg. Så glögg blev de. Riktigt julmys. Hihi..

Men nu är jag hemma och allt är färdig packat. Tror jag! Sitter och myser med tända ljus, glögg, lite gottigott och är inbäddad i filtar.

För övrigt, mina fingrar värker av allt slit i kartonger och paket inslagning.. då är vi inte ens inne i december än. Eh..

Aja, hade bra!

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0