N0llning dag 2

Gårdagen var ännu en rolig dag. Först var de skattjakt på stan, den var dock inte så rolig eftersom överfogdarna gjort något fel och de fattades bokstäver så vi inte kunde knäcka gåtan. Hmm..

Sen var de vinbrännboll. Tro mig, jag gjorde rätt val att inte delta. Vid varje hörna skulle man dricka 1 glas vin. Ett vin som såg ut som såpa-vatten!! De var n0llorna mot fogdarna. N0llor måste dricka vin, fogdarna behöver inte. N0llorna fick typ krycka/petflaska/stövel att slå bollen med, fogdarna hade riktiga slagträn. N0llorna fick inte tacklas, fogdarna fick tacklas (och då snackar vi 10 fogdar kastar sig på en n0lla). Behöver jag säga hur detta såg ut och vilka som vann .. ?

Jag däremot satsade på att samla poäng genom att bjuda en av överfogdarna på de hon har som nr1 på gilla listan. Chips! Som tur va uppskattade hon detta (ibland ruskar dom på huvudet och vill inte ha) och även en av de andra överfogdarna ville smaka. 2 stämplar fixade !! Sen började de spöregna så de var bara att springa fram och fråga " vill överfogde att jag håller ett paraply över dig? " så en stämpel till, och en kommmentar som jag inte kan tyda (asjobbigt!!)

Sen var de pizza med några n0llor och förfest med (M)other lover. Vi tränade in en show tills överfogdarna kom. Och ÄNTLIGEN fick jag se en överfogde röra munnen. De får inte skratta men de kunde inte hålla sig så de stirrade rätt ner i golvet, men jag hann se!! YES!! Tydligen är jag gruppens svarta får och extremt bra n0lla. Enda ekonomen! Jag blir framskickad till överfogdarna för jag är den enda som vågar (men jag vågar inte heller egentligen) så jag fick servera överfogdarna öl. och dom körde med mig så såfort jag ställt mig i ledet igen så höll nästa överfogde fram sitt glas som tecken på att jag skulle fylla på deras också. 1 stämpel till !!

Påväg till nya vall var jag typ sångledare. haha. Shit vad jag skrek! Men de är kul. Vi fick komma in som 3a igår kväll efter att ha ställt oss på knä och bugad framför överfogdarna. Sen sjöng vi inte på nya vall när fogdarna kom. Hela min grupp, alla ståendes på knä och bugar. Men så pekar en överfogde på mig och att jag ska komma fram, ännu en signatur. jag hinner bara tillbaka och börja sjunga igen så pekar en till överfogde på mig. 6 stämplar totalt! Detta är INTE bra för får jag en 7e stämpel så river dom min bricka. den sjunde ska man få nästa fredag. Nu lär jag ligga lågt liksom. Eller satsa på att göra något så bra att jag får kommentaren "riv ej/ öf" på brickan. Detta är jobbigt


Har även fått ett G, vet inte alls vad de innebär..

De är svårt att förklara och få de att låta så kul.
Men de är helt galet kul!! haha.
När överfogdarna kommer blir man livrädd, allvarligt!

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0