Tisdagen + Onsdag

Igår var en rolig dag. Först första föreläsningen i extern redovisning, svårt men jag är taggad!! Sen blev de nollning. Vi hade våra uppdrag igår ett på stan och ett på kvällen i tältet. De på stan var ett zoo och jag var som jag redan skrivit en säl som låg och skrek "uh-uh" i fontänen vid rådhuset. Mina lagkamrater var djur som lathund, plugghäst, IQ-fiskmås osv. Sen fick främmande barn mata oss med godis och ÖF fick en guidad tur i "djurparken".

Sen var de lite häng hos några fogdar för att skriva ett manus inför kvällen, käka och lite sånt innan vi gick till förfesten. De blev ingen lugn förfest. Först skulle vi träna in cirkus-numret vi skulle visa upp för ÖF och alla andra lag i tältet. Sen var de sminkning och sånt inför de. Plus att vi skulle bygga klart våran bock för de var redovisning inför ÖF innan vi gick in i tältet (våran blev bränd) PLUS att alla kände att de behövdes alkohol för att få till cirkusen. Mycket rolig förfest faktiskt!

Cirkusen var askul. För att förklara lite lätt så var de en saga om en av ÖF:arna när hon var 3 år och gick vilse på cirkus. Hon stötte på en häst hon fick rida på (hon har alltid gillat rida och gör de än idag dock tvåbenta hingstar), en vindansös som spelades av mig (hon lärde sig läckra moves), en jonglör (som lärde henne hantera bollar, dock inte i jonglör syfte) osv. De slutade med att hon piskade en smurf (våran lagledare som kallas smurfen) och de var då hon fick sin sadistiska sida som hon använder när hon uppfostrar nollor. Jag tror detta cirkus nummer gick hem för de var juubel i tältet. Hihi. Ni skulle sett detta :)

Idag var de en trött Alexandra som åkte till skolan efter en aning mycke vin igår och sen endast 5 timmars sömn. Men vafan, nu när man dricker så ofta blir man inte bakis, endast trött, så de funkade. Dock var föreläsningen sjukt tråkig!! Tog ledigt från nollningen idag för att plugga. Snart gjort klart en reflektion och läst 1 av böckerna. Pjuh!

Hade bra!!

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0