Trädgårdsmästarn

Jag känner att jag helt plötsligt blivit väldigt intresserad och engagerad i mamma och pappas odlingar. Jag har traskat runt på gården med en stoor vattenkanna och vattnat noga. Sådär noga att jag kollar läget hur mycket vatten som behövs och så. Sen såg jag att gurkan hade växt som sjutton och låg på backen, så jag började trassla in den i nätet så att den växer sådär klättrande fint mot väggen. Spanade in alla små gurkor (jag ska skörda på onsdag), plockade sallad, några morötter, ärtor och färska örter. Haha kände mig en aning rolig när jag höll på med detta och framförallt när jag luktade på alla kryddor, funderade vilken jag villa ha till maten och sen började plocka. Tur att ingen såg mig. Men detta var väldigt roligt just idag..

Nu väntar dammsugaren.. FY!

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0