"Mysig" katt

Idag har jag, mamma och Nova varit ute i solen. Jag har löst sudoku som sjutton och min hjärna är helt off nu. Tss.

Sen skulle jag åka ut till kattbebisarna och försöka lära dom att smaska riktig mat. Eller ja, grädde. Mamma följde också med dit men stog utanför kattburen medan jag satt och duttade grädde på deras nosar och tyckte allt var sådär super mysigt. Jag lyckades få två att börja smaska men sen säger mamma "Ojoj Alex, nu kommer kurran med en mus". Kurran är alltså kattmamman och hon verkade tycka att en levande mus var bättre mat. Jag fick panik och mamma kämpade rejält för att få upp dörren (som är riktigt bökig). Jag hann precis ut innan kurrar släppte den levande musen i buren. De var min "mysiga" stund med kattbebisarna de.. Fick sedan stå och lyssna på ljudet av kurran när hon bet ihjäl musen. Ehh.. inga mer pussar till kattbebisarna känner jag!!

Nej nu lär jag iväg på personalmiddag.. Mys <3

Kommentarer

Skriv en kommentar så blir jag glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0